Het internationale transportbedrijf Milšped gaat technologie van Shippeo gebruiken om ladingen te volgen. Het bedrijf hoopt zo de klanttevredenheid te verbeteren.
Milšped verzorgt internationaal transport en warehouse-oplossingen. Het bedrijf is vooral actief op de Balkan, in Duitsland, Rusland, China en de Verenigde Staten. Er werken 2500 werknemers die gezamenlijk zorgen voor een omzet van 200 miljoen dollar. Het is de bedoeling dat de technologie van Shippeo ladingen van zowel eigen chauffeurs als onderaannemers gaat volgen.
Het transportbedrijf, dat werkt met ruim 580 onderaannemers, verwerkt maandelijks 200.000 bestellingen. Marko Cavoski, adjunct-directeur internationaal transport, zegt in een persverklaring: “Vóór Shippeo hadden we meerdere visibility platforms voor verschillende delen van het netwerk, wat moeilijker te coördineren was. Nu profiteren we van het uitgebreide netwerk van carrier-integraties en het eenvoudig te gebruiken platform.”
De overeenkomst tussen Milšped en Shippeo moet zorgen voor een betere service aan de klant, waardoor Milšped beter kan concurreren in de markt voor transportdiensten. Milšped gebruikt Shippeo’s Onboarding Automation Center. Dit is een nieuw, geautomatiseerd onboarding-systeem voor vervoerders. Het platform biedt ‘self-onboarding’ en desgewenst assistentie in 20 talen, via het Carrier Operations-team van Shippeo.