HP en Deloitte hebben een unieke samenwerking aangekondigd die de digitale transformatie van de wereldwijde productie-industrie moet versnellen. De twee bedrijven gaan samenwerken aan de implementatie van HP’s 3D-printsystemen in grote productieomgevingen.
Hierdoor kunnen bedrijven sneller producten ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain inrichten en het productieproces efficiënter maken. Daarmee draagt de samenwerking bij aan meer innovatie, verbeterde time-to-market, kosten- en afvalreductie, en de concurrentiepositie van de bedrijven in de hedendaagse dynamische internationale markt.
De samenwerking combineert HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie oplossingen met Deloitte’s wereldwijde klantennetwerk, diepgaande relaties in de productie-industrie, uitgebreide ervaring in digitale processen en bewezen kwaliteit in supplychain-transformaties voor ’s werelds grootste bedrijven.
“We staan aan de vooravond van de vierde industriële revolutie. Geen enkele sector in de wereldwijde economie ondergaat een dergelijk radicale transformatie als de 12 biljoen dollar grote productiemarkt,” aldus Dion Weisler, President en CEO van HP Inc. “Bedrijven die investeren in digitale ontwikkeling geven hun concurrenten het nakijken. Verder bouwend op onze 3D-printtechnologie helpen we bedrijven, samen met Deloitte, om te transformeren en te winnen in deze nieuwe tijd.”
Punit Renjen, Global CEO van Deloitte vult aan: “De digitalisering van de wereldwijde productiemarkt heeft gevolgen voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. 3D-printen speelt een belangrijke rol bij de fundamentele verandering van productie zoals we dat tegenwoordig kennen. Onze samenwerking omvat twee uitzonderlijke merken en brengt HP’s leidende 3D-printplatform samen met Deloitte’s digitale productie-ervaring en wereldwijd klantbereik.”
De snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en het kostenplaatje van HP’s 3D-printoplossingen verbeteren de operatie bij een groeiende lijst van toonaangevende internationale bedrijven, waaronder BMW Group, Jabil, Johnson & Johnson, Nike en vele anderen, evenals een groot aantal productieservice-bureaus in Europa, Noord-Amerika en Azië. Met de mogelijkheid om de kosten te verlagen, productiesnelheid en -flexibiliteit te verhogen, distributiegrenzen te vervagen en wereldwijd nieuwe markten te creëren, helpt 3D-printen bij het ontgrendelen van een nieuwe industriële revolutie.
Het initiatief is onderdeel van HP’s en Deloitte’s langdurige samenwerkingstrategie om de digitale transformatie binnen ondernemingen te versnellen. De samenwerking start in de V.S. en wordt daarna uitgerold naar andere continenten.
Meer informatie: www.hp.com