IT-dienstverlener CoolProfs heeft recent zijn nieuwe bedrijfsstrategie en huisstijl gepresenteerd. “We helpen onze klanten dagelijks bij hun transformatie naar een digitale bedrijfsvoering. Nu is het tijd om onze eigen toekomststrategie te formuleren en uit te dragen”, aldus CoolProfs-directeur Eric ten Harkel.
CoolProfs bouwt sinds zijn oprichting in 2000 innovatieve maatwerk IT-oplossingen. In de zomer van 2016 startte de dienstverlener met het herdefiniëren van zijn bedrijfsstrategie. In een traject van enkele maanden, waarbij creatieve en reflectieve input van medewerkers, MT-leden, klanten en partners centraal stond, formuleerde CoolProfs zijn nieuwe bedrijfsstrategie en kreeg de nieuwe huisstijl vorm.
CoolProfs’ Strategie 2019 kent de volgende speerpunten:
– Nog meer focus op dienstverlening. Als ontwikkelaar van unieke, bedrijfskritische systemen lag dienstverlening al verankerd in de kernwaarden van CoolProfs. Dit wordt de komende jaren verder uitgebouwd waarbij zo’n 60 procent van de tijd en inspanning aan bouwen wordt besteed, en de overige 40 procent aan vergaande dienstverlening, zoals meedenken over softwareportfolio, en verantwoording dragen voor het IT-bouwtraject en -architectuur.
– Versterken modelgedreven ontwikkeling. Sinds de start houdt CoolProfs zich al bezig met Modelgedreven Applicatie-ontwikkeling. Eerst met ontwikkelplatform CA Gen en nu al jaren als de grootste OutSystems partner. Deze trend wordt doorgezet en versterkt.
– Nieuwe samenwerkingen. Door met specialistische aanbieders te werken zal de kwaliteit van CoolProfs’ dienstverlening naar een hoger niveau worden getild. Hierdoor komt er meer focus te liggen op gebruiksgemak (UX), en gebeurt het testen van de software voortaan modelgedreven en in verre mate geautomatiseerd. Het Rapid Application Delivery (RAD) platform van OutSystems leent zich uitstekend voor deze geavanceerde technologieën.
Aansluitend op de nieuwe Strategie 2019 heeft CoolProfs ook een volledige rebranding doorgevoerd. Daarbij zijn het logo, de huisstijl en de pay-off geherformuleerd. “Belangrijk is dat de kernwaarden van ons bedrijf vertegenwoordigd zijn: persoonlijk, plezier, betrokken, assertief en creatief. Je ziet in het nieuwe logo de 3-eenheid van zakendoen, focus op mensen, en liefde voor techniek mooi verbeeld. De punt staat voor daadkracht”, aldus Ten Harkel. De nieuwe pay-off vat de bedrijfskwaliteiten kernachtig samen: Rapid. Development. Partner.
Meer informatie: www.coolprofs.nl