ALSO Group heeft maandag aangekondigd de samenwerking met RealWear verder uit te breiden. Laatstgenoemde levert assisted reality oplossingen voor industriële werknemers. De technology provider zal de oplossingen van RealWear distribueren naar zakelijke klanten in Benelux en Oost-Europa. Volgens beide bedrijven zal de overeenkomst channel partners in staat stellen om zakelijke klanten te identificeren en te beheren en om producten op grote schaal in te zetten.
RealWear’s “Reality First, Digital Second extended reality (XR) benadering moet industriële werknemers in staat stellen om in-situ informatie en in-the-field training te ontvangen met software en hardware met behoud van volledig bewustzijn van hun daadwerkelijke omgeving, zegt het bedrijf. “Bovendien hebben honderden geautoriseerde softwareontwikkelaars, waaronder Cisco en Microsoft, spraakgestuurde apps gebouwd en geoptimaliseerd voor handsfree gebruik op de apparaten van RealWear.”
“Sinds de start 18 maanden geleden is onze samenwerking met ALSO van groot belang geweest voor ons succes in Centraal- en Noord-Europa, en we zijn verheugd om samen uit te breiden naar de groeimarkten van Oost-Europa en de Benelux”, zegt Owen Loughrey, VP Global Channels van RealWear. “We kijken uit naar het aangaan en ontwikkelen van kansen binnen ALSO’s sterke reseller-ecosysteem in deze regio’s en zijn verheugd om de RealWear assisted reality-oplossingen door te geven aan hun zakelijke klanten.”
ALSO is volgens RealWear al een belangrijke distributiepartner in de centrale en noordelijke EMEA-regio’s. In de afgelopen 18 maanden heeft het bedrijf de expertise en ervaring ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de klanten van RealWear alle benodigde middelen en vaardigheden tot hun beschikking hebben.
Harm Hellinga, Director Consumption Based Business & Director Solutions bij ALSO: “Assisted reality oplossingen zijn een belangrijk onderdeel van ons Solutions portfolio. De samenwerking met RealWear heeft ons in staat gesteld om de nieuwste technologie aan te bieden aan onze partners, wat hen helpt om de relatie met hun klanten te verstevigen en de retentie te verbeteren. Het ALSO Solutions Business Team biedt uitgebreide deskundige ondersteuning en de implementatie kan snel en eenvoudig worden gerealiseerd. Kortom: een innovatief product en bijbehorende ALSO service die partners in staat stelt om de oplossing te brengen waar het heen moet – naar de eindklant.”