‘Beveiliging is een kwestie van risicobeheersing’
Securitysoftwarebedrijf Guardian360 wil intensief met partners samenwerken. Hoe dat werkt, werd enkele tientallen partners onlangs uitgelegd tijdens een bijeenkomst in Bunnik.
In een zaal met enkele tientallen aanwezigen, is Jan Martijn Broekhof, directeur en oprichter van Guardian360, de rots in de branding. “Door de berichten over allerlei cyberdreigingen en privacywetgeving (AVG) raken klanten in paniek. Ze weten niet meer goed wat ze moeten doen om hun bedrijf veilig te houden. En hoewel er risico’s zijn, is er geen reden tot paniek”, zegt Broekhof geruststellend. “Beveiliging is een kwestie van risicobeheersing. Soms helpt een training meer dan een nieuwe firewall. Gekscherend zeggen we dat het te belangrijk is om aan IT’ers over te laten, je moet het onderwerp namelijk op managementlevel bespreekbaar maken.”
Ambities
Guardian360 bestaat pas een jaar of drie, maar de ambities zijn groot, vertelt Broekhof. “We ontwikkelen aan het beste securityplatform ter wereld.” Het bedrijf verdiept zich ook in uitbreiding naar het buitenland. Inmiddels zijn er partners in België en zijn er contacten gelegd in andere landen. “Zeker met Ingram Micro als distributeur is een internationale uitbreiding goed mogelijk”, vertelt Broekhof. De aanvulling van het Guardian360 securityportfolio op het bestaande security-aanbod van Ingram Micro stelt de distributeur in staat beter in te spelen op de steeds stijgende vraag naar op maat samengestelde securityoplossingen.
Funnel management
Het partnerevenement in Bunnik was bedoeld om iedereen bij te praten over de samenwerking met Ingram Micro en het vernieuwde partnerprogramma. Door samen te werken met Guardian360 kunnen partners eenvoudig securitydiensten aan hun portfolio toevoegen, zonder dat zij hoge voorinvesteringen hoeven te doen of securityspecialisten in dienst te hebben.
Guardian360 heeft nu ongeveer 30 partners en wil dat in Nederland uitbreiden naar zo’n 50 partners. “We hebben liever een aantal goede toegewijde partners, dan heel veel partners die weinig doen.” Om die toewijding te garanderen, introduceert Guardian360 zogenoemde ‘funnel management’. Daarbij gaan partners maandelijks aan Guardian360 rapporteren over de gang van zaken, maar ook over problemen en vragen waar ze tegenaan lopen. “Samen met de partner stellen we een marketingactieplan op en helpen we ze klanten binnen te halen.” En dat moet leiden tot tevreden klanten en partners, meer omzet en minder cyberslachtoffers.