Tech Data heeft zijn online salesplatform InTouch uitgebreid met gesponsorde advertenties bij zoekresultaten voor producten en getargete banneradvertenties, in samenwerking met Citrus, een belangrijke leverancier van digitale advertentieplatforms. De uitbreiding van InTouch biedt Tech Data de mogelijkheid een beter gepersonaliseerde gebruikerservaring te bieden aan zijn Europese klanten.
Dankzij de geavanceerde gegevensanalyse en machine-learning van Citrus krijgen leveranciers hiermee duidelijker inzicht in het rendement op de investeringen in hun digitale marketingactiviteiten.
Resellers die InTouch gebruiken, halen voordeel uit gepersonaliseerde zoekresultaten, suggesties voor producten en banneradvertenties die zijn afgestemd op hun koopgedrag en zoekgeschiedenis. Leveranciers kunnen advertenties op specifieke groepen klanten richten en resellers nieuwe voorstellen aanbieden op het moment dat ze naar producten zoeken en aankoopbeslissingen nemen. Leveranciers beheren hun eigen gesponsorde zoekadvertenties met een volledig geautomatiseerd, cloudgebaseerd selfserviceproces dat meer transparantie en flexibiliteit biedt.
De digitale afvertentiefunctionaliteit van InTouch is nu live in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en België en wordt het komende kwartaal in heel Europa geïntroduceerd.
InTouch wordt per dag door gemiddeld 60.000 partners bezocht en genereert ruim vijf miljoen verkopen per jaar. InTouch maakt deel uit van een suite van gespecialiseerde tools en programma’s van Tech Data om digitale sales te stimuleren, waaronder van StreamOne, Digital On-Demand en Software Store.
“Sinds zijn start bijna 20 jaar geleden heeft InTouch zich gevestigd als het centrale strategische e-commerceplatform van Tech Data, dat een link legt tussen de oplossingen van onze leveranciers en de Tech Data-partners in de hele regio. Onze samenwerking met Citrus biedt ons de mogelijkheid voordeel te halen uit het fenomenale volume van gegevens dat door deze interacties wordt geproduceerd. Zo kunnen we InTouch verder blijven ontwikkelen als het voorkeursplatform, aldus Andy Gass, Senior Vice-President Digital en VK & Ierland bij Tech Data.
Meer informatie: www.techdata.nl