Futura: A-merken bieden toegevoegde waarde

Futura is distributeur van Alcatel-Lucent, NEC, LANCOM, Aerohive en Barracuda

Futura is distributeur van een gefocust aantal leveranciers van netwerk- en telecomproducten. Het zijn allemaal A-merken en komende jaren wordt het aantal merken uitgebreid. Focus van Futura ligt op de warme relatie met leveranciers met als doel het creëren van toegevoegde waarde op de producten. “De ‘doos’ verkopen is bij ons het einde van een traject en niet het begin”, zegt directeur Ed de Wilde van Futura. “Dat is een andere visie dan andere distributeurs hanteren.”

De software van Barracuda is sinds januari beschikbaar in het portfolio van Futura. De Amerikaanse leverancier is van oorsprong opgericht om bedrijven te voorzien van e-mail beveiliging zonder hoge kosten. Sindsdien zijn er meer dan een miljoen cloud-enabled producten op de markt. Email beveiliging is tegenwoordig essentieel voor bedrijven,
weet Nico Bosschaert, channel manager Benelux van Barracuda. “We willen de IT-securitymarkt blijven verrassen met betaalbare en innovatieve oplossingen”, zegt hij. “Het is onze missie om de gegevens en applicaties van klanten te beschermen tegen de hedendaagse bedreigingen van cybercriminaliteit. Hiertoe bieden we het meest uitgebreide en makkelijk te gebruiken IT-beveiligingsplatform. Daarnaast ondersteunen we klanten met de beste klantenservice en technische support.”

BARRACUDA

Barracuda en Futura werken dus vanaf dit jaar samen en zullen de markt benaderen om het bewustzijn rond cybercriminaliteit vergroten. Cyberaanvallen zoals DDoS-aanvallen, phishing, malware en CEO-fraude zijn tegenwoordig wekelijks in het nieuws. Een groot deel van alle bedreigingen komt via mail in het bedrijfsnetwerk terecht. Het ligt voor de hand te verwachten dat firewalls en/ of virusscanners zullen ingrijpen. Helaas blijkt dit in de praktijk niet altijd het geval. Van alle hacks begint 91 procent met een doelgerichte aanval via e-mail. En 80 procent van de veiligheid gerelateerde inbreuken wordt veroorzaakt door het gedrag van medewerkers of de naïviteit ervan. Vaak is de schade die dit met zich mee brengt voor bedrijven niet te overzien, laat staan de reputatieschade die dit met zich meebrengt.

Barracuda en Futura willen bewustzijn rond cybercriminaliteit vergroten

De bundel Total Email Protection van Barracuda biedt hiervoor een oplossing, waarbij de multi-layered aanpak wordt gecombineerd met de meest geavanceerde bescherming op de markt.

Total Email Protection bevat:

1. Barracuda Email Security Service (Essentials); inbound en outbound security, encryptie & DLP, archiveren
2. Barracuda PhishLine; een training over phishing simulatie en awareness
3. Barracuda Sentinel; AI ingezet tegen social engineering, bescherming tegen accountovername en DMARC-rapportage
4. Barracuda Cloud to Cloud Backup & Cloud Archiving Service (Essentials); cloud back-up, e-mailcontinuïteit, cloudmail-archivering
5. Forensics & Incident Response

Barracuda biedt klanten de Email Threat Scan (ETS) onder andere via Futura met als doel klanten te informeren over de beveiliging van hun organisatie. De scan is vrijblijvend beschikbaar voor klanten en genereert een rapportage met inzichten om mogelijke bedreigingen voor organisaties te beveiligen. Deze gevoelige informatie wordt uiteraard niet gedeeld met derden partijen. De scan is beschikbaar via Futura.

NEC

Futura is tevens de trotse leverancier van oplossingen van NEC in Nederland. Het Japanse bedrijf met Nederlandse roots levert IT-, netwerk- en communicatie- oplossingen voor kleine, middelgrote en grote organisaties in zowel private als publieke sectoren. “De bedrijfscommunicatiesystemen van NEC kenmerken zich door uitstekende functionaliteit, ongeëvenaarde betrouwbaarheid en prima prijs-kwaliteitsverhouding”, aldus Ed de Wilde van Futura. “Met het krachtige IT-portfolio van NEC kunnen we ons aanbod in de markt verbreden en een totaalaanbieder van ICT-oplossingen zijn.”

Hotelsector

Het portfolio van NEC stelt ondernemingen in tal van sectoren in staat om efficiënte, productieve en veilige werkomgevingen te realiseren. “Zo is NEC al jarenlang wereldwijd succesvol in de hotel- en hospitality-sector”, aldus marketing directeur Ronald Schapendonk van NEC Enterprise. “Door het combineren van innovatieve technologie geven de oplossingen van NEC invulling aan de meest veeleisende behoeften van hotels, congrescentra, casino’s, cruisemaatschappijen en reisorganisaties. In Nederland maken honderden hotels, waaronder Okura Hotel Amsterdam, Hilton Den Haag en Hilton Schiphol, gebruik van NEC’s IP-gebaseerde geïntegreerde communicatie-en beveiligingssysteem als strategisch platform om gast- tevredenheid, efficiëntie en winstgevendheid te verhogen.”

‘Technologie op zich leidt niet tot verandering’

Vandaag de dag is niets belangrijker dan informatie en communicatie. Dit geldt bij uitstek voor hotels waar klanttevredenheid hand in hand gaat met operationele efficiëntie en lage kosten.

De oplossingen van NEC richten zich op drie kernpunten:

1. Zorgen dat het hotel vlekkeloos draait met optimale inzet van beschikbaar personeel.
2. Naar volle tevredenheid tegemoetkomen aan de wensen van de gasten.
3. Zorgen voor een veilige omgeving.

De communicatieservers van NEC zijn robuust, betrouwbaar en makkelijk in het gebruik. Ze bieden geavanceerde communicatiemogelijkheden van familiehotels tot grote vijfsterrenhotels. Vormgeving en functie komen samen in een ruim assortiment stijlvolle bedrade en draadloze, analoge en VoIP-telefoons. De ergonomische operatorfunctionaliteit zorgt voor snelle afhandeling van gesprekken en efficiënt gebruik door medewerkers van de receptie. De koppeling met het PMS geeft realtime informatie over zaken als incheck/uitcheck-status, voertaal en de VIP-status van gasten. Dan zijn er nog de draadloze oplossingen van NEC die medewerkers met hun bereikbaarheid inclusief toegang tot relevante informatie en applicaties uit het bedrijfsnetwerk. De integratie met brandalarm- en gebouwbeheersystemen verhoogt efficiency en veiligheid van medewerkers en gasten.

Futura-Team-picture

LANCOM

Futura vertegenwoordigt ook het Duitse LANCOM, dat veilige, betrouwbare en toekomstbestendige infrastructuur- oplossingen biedt voor lokale en multisite- netwerken van zakelijke klanten. Deze WAN-, LAN- en WLAN-netwerken zijn met behulp van de LANCOM management cloud gemakkelijk te ontwerpen en configureren wat partners veel tijd bespaart. En daarnaast hoeven zij niet veel geld en tijd te steken in het opleiden en certificeren van mensen. Met de LANCOM management cloud kunnen bedrijven met een basiskennis van networking een volledig netwerk met access points, switches en routers configureren en met een druk op de knop op meerdere locaties uitrollen.

Innovatie in retail

Bij de productontwikkeling speelt LANCOM steeds in op actuele marktontwikkelingen en is in samenwerking met Futura in staat om innovatieve zakelijke diensten te ontwikkelen voor klanten. “Techniek is vaak een enabler voor innovatie in de bedrijfsprocessen van klanten. De retailsector kent hier diverse mooie voorbeelden van”, aldus country manager Seth van der Meer van LANCOM. “De meest recente retailoplossingen van LANCOM zijn speciaal afgestemd op het veranderende koopgedrag van consumenten. Zij willen immers tegenwoordig niet meer alleen winkelen maar een gepersonaliseerde winkelervaring.”

Met de location based services is het mogelijk om Business Intelligence toe te passen op de winkelvloer. De winkelinrichting kan worden geoptimaliseerd door analyses te maken van bezoekersstromen of van de bezochte gangpaden. Location based push marketing is een dienst waarmee retailbedrijven hun klanten makkelijk informatie of persoonlijke aanbiedingen kunnen zenden naar hun smartphone als ze een bepaald gangpad inlopen. En met Indoor Navigation kunnen consumenten via een plattegrond navigeren naar gepersonaliseerde aanbiedingen in de winkel. GPS werkt in veel gevallen niet of beperkt binnen de muren van een winkel en dus wordt Wifi in de oplossing van LANCOM toegepast als alternatieve technologie. De nauwkeurigheid van locatiebepaling ligt tussen drie en zes meter.

Daarnaast biedt LANCOM ook nog labels die uitermate geschikt zijn voor in de winkel maar ook zeer geschikt zijn voor magazijnen of zelfs als spreekkameraanduiding. De labels worden via wifi draadloos aangestuurd en de klanten kunnen deze direct vanuit een ERP-systeem of een calender updaten.

AEROHIVE

Ook Aerohive is een leverancier die vertrouwt op Futura als distributeur. Aerohive is gevestigd in Milpitas bij San Jose, Californië en heeft wereldwijd circa 600 medewerkers. Het jonge bedrijf is opgericht in 2006 en sinds 2007 actief in de Benelux. Het Amerikaanse cloudmanagementbedrijf biedt cloud management, machine learning en artificial intelligence om de accessnetwerken van bedrijven, scholen, zorginstellingen en overheidsinstellingen radicaal te vereenvoudigen en beveiligen. Met technologieën op het gebied van wireless, switching, routing en security profiteren eindklanten van flexibiliteit bij de implementatie, het beheer en de licentieverlening van netwerken. Op basis van onafhankelijk marktonderzoek staat Aerohive op plaats 2 in 2017 in Nederland qua marktaandeel waarmee het één van de marktleiders is. Aerohive heeft een 100 procent channelstrategie en werkt met circa 200 actieve partners in de Benelux.

Wifi zonder controller

Eén van de oplossingen van Aerohive die via Futura beschikbaar is, is de innovatieve wifi-oplossing die zonder controllers kan worden geïmplementeerd in combinatie met de geavanceerde cloudstrategie. Zo leveren de producten van Aerohive continu innovaties die klanten in staat stellen om constant de grenzen van hun netwerken te verleggen en de mogelijkheden te heroverwegen. “Onze innovaties en wereldwijde cloudinfrastructuur vereenvoudigen de werking van het access-netwerk radicaal voor meer dan 30.000 klanten en meer dan 10 miljoen dagelijkse gebruikers”, zegt channelmanager Jasper Vredegoor van Aerohive. “In 2019 verwachten we nog veel groei van de access points in de AX-reeks. AX is de nieuwe industrie standaard die wifi significant efficiënter gaat maken. Daarnaast is er met A3 een volledig cloudgebaseerde ‘Secure Access Management’-oplossing beschikbaar gekomen waarmee Aerohive ook meespeelt in de opkomende markt van Network Access Control.”

ALCATEL-LUCENT ENTERPRISE

Alcatel-Lucent Enterprise biedt verschillende connectiviteitsdiensten die door Futura via partners succesvol in de markt worden gezet. De missie van de leverancier is om technologie te ontwerpen en bouwen die bedrijven en mensen verbindt en mooie ervaringen mogelijk maakt. Het bedrijf voor bedrijven van communicatie- en netwerkoplossingen zoals traditionele technieken waaronder dect of wifi, maar vooral nieuwere technologieën zoals API’s en communicatieplatformen in de cloud om applicaties te verbinden en werk- processen te versimpelen of verrijken. “En dat verkopen we in verschillende financiële modellen, van aanschaf tot lease”, vertelt Judah van Wees, Field Marketing Manager Nordics & Benelux. “Maar technologie op zich leidt niet tot verandering. Wij willen dat bedrijven succesvol zijn dat is steeds het startpunt van de ontwikkeling van al onze oplossingen. In de samenwerking met Futura wordt onze technologie een ongeëvenaarde oplossing. Een oplossing om de wereld te verbinden, van personen met personen tot machines met machines en onderling.

Met onze gedeelde expertise en onze technologie bedienen wij een rijk partnerlandschap en groot scala aan eindklanten met de oplossingen die nodig zijn in deze tijden van digitale transformatie.”

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2019, nummer 1]

Lees het artikel hier in PDF