Xelion: Wij bieden de beste oplossing voor zakelijke gebruikers

XELION BLIJFT VERDER BOUWEN AAN ZIJN HOSTED TELEFONIE

Xelion bevindt zich met zijn gespecialiseerde hosted-telefonieoplossing al jaren op een speciale positie. Als nog de enige grote, onafhankelijk leverancier van telefonieoplossingen blijft Xelion innoveren en zijn leidende rol in de markt versterken. Een gesprek met Xelion-directeur Micha Cohen over nieuwe ontwikkelingen.

 

Ook in de dynamische zakenwereld is de mobiele telefoon het belangrijkste stuk gereedschap van medewerkers. Ze zijn zeer ambulant en werken overal, daarom willen ze ook overal op hun vaste zakelijke nummer bereikbaar zijn. Dat is dan ook direct het grote verschil met de consument. Niet het 06-nummer maar het zakelijke bedrijfsnummer is de spil waar alles om draait. Een goede bedrijfstelefonieoplossing draait om ‘vaste nummers’ die mobiel te gebruiken zijn. Een gewoon mobiel abonnement adresseert deze klantvraag niet of onvoldoende. Bovendien blijft er met een mobiel nummer geen echte scheidslijn tussen zakelijk en privé gebruik, een eigenschap waar bedrijven en medewerkers naar zoeken.

Nu ook via mobiele IPverbindingen te gebruiken

Scheiden

Micha Cohen

Micha Cohen: “Het gebruik van een mobiele telefoon betekent in de praktijk dat zakelijke en privégesprekken op hetzelfde toestel afgeleverd worden. Een eerste behoefte van de gebruiker is de mogelijkheid om privé en zakelijk strikt te kunnen scheiden.” En dat is precies wat Xelion in de praktijk weet te brengen. Zakelijke gesprekken komen via het vaste nummer binnen. Privégesprekken op het 06-nummer. Twee werelden in één device gescheiden door de Xelion App. En mogelijk nog belangrijker: als de gebruiker zakelijk niet bereikbaar wil zijn, dan kan hij gesprekken doorschakelen zonder dat dit ten koste van de privébereikbaarheid gaat.

Slim gebruik

Xelion realiseert deze klantwens door het mobiele netwerk slim te gebruiken. Micha Cohen: “Het meest kritische deel van de verbindingen, van de smartphone naar de telefonieserver, gaat via een mobiele operator. Die kan een gsm- verbinding leveren tezamen met een 3G- of 4G-dataverbinding. En als er goede wifi is, kan ook daarover worden gebeld. Xelion doet dat via SIP, hetzelfde protocol dat ook door reguliere bureautelefoons en de Xelion Softphone wordt gebruikt. De Xelion-apps ondersteunen dus SIP en daardoor kunnen smartphonegebruikers met hun vaste nummer bellen en gebeld worden. Probleem is echter dat de mobiele datanetwerken, evenals wifi-netwerken, niet altijd even goed zijn. En er kunnen fikse spraakproblemen ontstaan als van het ene netwerk (bijvoorbeeld wifi) naar het andere netwerk (bijvoorbeeld 4G) geroamd moet worden. Dan kan er zomaar een gat van enkele seconden vallen. Speciaal aan de Xelion-app is dat, naast het SIP-bellen, het mogelijk is een verbinding op te zetten via gsm. In dat geval kan de gebruiker ook bellen en gebeld wordend via zijn vaste nummer. Met de duale mogelijkheid het vaste nummer te kunnen gebruiken via SIP (data) en gsm, onderscheidt Xelion zich met zijn apps.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 1-2020]

Lees het artikel hier in PDF