Eshgro: Business-apps moeten meetbaar sneller, eenvoudiger en veiliger zijn

ESHGRO IT-DIENSTVERLENING DRAAIT OM WAARDECREATIE

Cloud Service Provider Eshgro is sinds 2004 actief als aanbieder van bedrijfskritische cloudoplossingen. Daarbij is de business van de klant het uitgangspunt om zoveel mogelijk waarde toe te voegen. Technologie is daaraan ondergeschikt.

 

 

De klant heeft doorgaans veel meer verstand van zijn business dan van IT, en daarom zou hij ook business-beslissingen over IT moeten kunnen nemen. Dat is de stelling van Anton Loeffen, CEO van Eshgro. “Dan kan hij gemakkelijker toetsen of hij inderdaad geleverd krijgt waarvoor hij denkt te betalen. Daarvoor hebben we, inmiddels gepatenteerde software ontwikkeld die de IT als het ware industrialiseert.”

Smarter 365

Loeffen: “Dat is in andere branches, zoals de auto-industrie, al heel gebruikelijk. Daar wordt een auto ‘functioneel’ besteld. Welke 30.000 onderdelen nodig zijn is voor de klant niet echt relevant. Hij stelt de gewenste auto samen met behulp van een ‘car configurator’, en zo benaderen wij ook de IT-uitdaging van de klant. Smarter 365 is de naam voor ons gepatenteerde platform, met daarin ook een configurator tool waarmee de klant kan aangeven welke business- outcome hij verwacht van zijn IT. Bij deze functionele opsomming komt niets technisch kijken, maar aan de achterkant worden automatisch de juiste technologie, de juiste licenties, de juiste support, de juiste processen, de juiste security per client uitgerold. De oplossing kan in vergelijkbare situaties of bij nieuwe medewerkers eenvoudig opnieuw worden ingezet.”

‘Ons Smarter 365-platform managet over alle andere partijen heen’

Hybrid cloud

“Met die basisaanpak zijn we in de loop der jaren gegroeid naar wat we nu zijn: van een private cloud naar een hybrid cloudmodel”, vervolgt Loeffen. “Het maakt niet meer uit waar data staat, in een eigen datacenter, in een datacenter van Microsoft of Salesforce, ons Smarter 365- platform managet dat over alle andere partijen heen. Het is ook een voorbeeld van een stap in de digitale transformatie van klanten. De eerste stap was een transformatie van on-premise naar een private- cloudomgeving, bij de huidige ontwikkeling naar een hybrid-cloudomgeving brengen leveranciers als Microsoft en andere software- cloudpartijen een scheiding aan tussen de back-end van applicaties en data die in het datacenter draaien, en de applicaties zelf die op het device zelf draaien.”

Netflix

Loeffen: “Daar komt bij dat medewerkers tegenwoordig niet meer één, maar meerdere apparaten gebruiken voor hun werk. De functionaliteit van consumentenapplicaties zie je steeds meer terug in zakelijke applicaties. Op dat punt zijn wij door een analist al eens aangeduid als de ‘Netflix van business-applicaties’. Waar automatisering voorheen nog heel erg gericht was op bedrijfsprocessen, komen bij digitale transformatie alle aspecten – hulpmiddelen, producten en processen – aan bod.”

‘Wij zijn door een analist al eens aangeduid als de Netflix van business-applicaties’

Meetbaar sneller

“Organisaties die tijdig inspelen op veranderende marktomstandigheden zijn de winnaars van morgen”, zegt Loeffen. “Daarvoor zijn drie belangrijke competenties essentieel. Je moet allereerst nieuwe toepassingen voor medewerkers en klanten snel kunnen implementeren. Ook moet je inzicht krijgen in het gebruik van toepassingen, waarbij complexe informatie eenvoudig en meetbaar wordt gemaakt, zodat je kunt bijsturen en verbeteren. Een derde vereiste is dat je aantoonbaar veilig weet om te gaan met persoonlijke en vertrouwelijke gegevens van je medewerkers en klanten. Dat ‘Eshgro-DNA’ vind je terug in al onze oplossingen, zoals onze Smarter Workplace op basis van Office 365.”

Anton Loeffen

Toegevoegde waarde

Loeffen: “Op ons cloudplatform vind je naast onze eigen productcatalogus met rond 800 apps ook oplossingen van onze strategische partners. Die blinken uit in regionale support of bieden branche specifieke specialismen met behulp van onze Cloud Service Business Suite en een API aan als clouddienst. Zo heeft de klant een ruime keuze en
bepaalt zelf met welke business-apps hij wil gaan werken. Met als uitgangspunt natuurlijk wel altijd: meetbaar sneller, eenvoudiger en veiliger (samen)werken in de cloud.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 8-2019]

Lees het artikel hier in PDF