Diek en telecloud beginnen gezamenlijke servicedesk voor netwerkpartijen

Diek en telecloud gaan vanaf 1 december een gezamenlijke 24/7 servicedeskt aanbieden voor glasvezeleigenaren en netwerkoperators. De dienstverlening bestaat uit de volledige regievoering op alle netwerk gerelateerde werkzaamheden en moet persoonlijke service en proactieve klantgerichte communicatie bieden.

Glasvezeleigenaren, netwerkoperators en haar klanten worden volgens de partijen actief begeleid bij netwerkstoringen en/of incidenten. Naast het aansturen van diagnose wordt er ook direct actie ondernomen om het probleem op te lossen en daarmee netwerkdiensten en functies voor klanten zo snel mogelijk te herstellen, zo beloven Diek en telecloud.

Groot en klein

Indien er sprake is van geplande netwerkonderbreking dan zorgt de 24/7 servicedesk voor de organisatie en communicatie naar alle betrokken zakelijke eindklanten. Ook het faciliteren van toegang voor belanghebbenden tot datacenters en andere technische ruimten wordt georganiseerd. Deze 24×7 servicedesk is ingericht voor zowel de grote als kleinere operators en netwerkeigenaren.

“Via dit partnership met Diek is telecloud in staat om haar focus op persoonlijke service, communicatie en klantgerichtheid te combineren met de technisch inhoudelijke kennis en passie voor ICT netwerk infrastructuren van Diek”, zegt Bas van der Wal, directeur van telecloud. “Op deze manier ontstaat een unieke samensmelting van twee werelden in een niche waar klanten en operators nu optimaal van kunnen profiteren. Wij informeren eindklanten en regisseren infrastructuurproviders professioneel en servicegericht zodat glasvezeleigenaren zich volledig op hun kerntaak kunnen richten.”

“Door het bundelen van deze klantgerichte dienstverlening en technisch specialisme is in de toekomst nog veel meer mogelijk”, zegt Dennis Arends, Managing Director bij Diek BV. “Denk aan het monitoren van infrastructuur en het inzetten van preventief onderhoud. Bij assetmanagement draait het om bewaken van onderhoudskosten, prestaties en risico’s bij uitval, dat is bij uitstek geschikt voor onze dienstverlening!”