Dropbox en Salesforce integreren platformen

Dropbox en Salesforce hebben een strategisch partnerschap aangekondigd waarbij het CRM-platform van Salesforce wordt verbonden met het platform van Dropbox. Het gaat in eerste instantie om twee Salesforce-applicaties die met Dropbox worden geïntegreerd.

Commerce and Marketing Cloud en Quip met Dropbox

Met Commerce en Marketing Cloud van Salesforce wordt het mogelijk om aangepaste Dropboxmappen in de eigen huisstijl aan te maken. De mappen zijn toegankelijk voor zowel interne teams als externe partners. Met interactieve workflows blijft de content up-to-date, ongeacht of de gebruiker in Dropbox of Salesforce werkt. Een retailer die Salesforce Commerce Cloud gebruikt, kan volgens de twee bedrijven bijvoorbeeld een Dropbox-map maken om toegang te krijgen tot productafbeeldingen of creatieve briefings van een extern bureau. De retailer wordt op de hoogte gebracht als het bureau wijzigingen aanbrengt of content toevoegt en kan vervolgens zijn online shop bijwerken.

Collaboratieplatform Quip krijgt directe toegang tot Dropbox-content, terwijl Dropbox Quip-documenten gaat ondersteunen. Gebruikers kunnen dan gezamenlijk werken aan dezelfde bestanden binnen Quip zoals opgeslagen in Dropbox.
Naast de nieuwe integraties zal Salesforce Dropbox Enterprise gebruiken en zal Dropbox het gebruik van Salesforce-producten, waaronder Salesforce Service Cloud, Marketing Cloud en PRM uitbreiden.

Naar verwachting worden de nieuwe integraties in de tweede helft van 2018 uitgerold. Salesforce is een betaprogramma begonnen om de integraties in de praktijk te testen. Prijzen worden aangekondigd bij algemene beschikbaarheid.