IBM heeft Salesforce toegevoegd als preferred customer engagement platform voor IBM Cloud. Salesforcebenoemt IBM tot op zijn beurt tot geprefereerde leverancier van clouddiensten.
Het uitgebreide partnerschap bouwt voort op de combinatie van de diensten Watson (IBM) en Service Cloud Einstein (Salesforce). Volgens de twee bedrijven zorgt het partnerschap ervoor dat bedrijven snellere, door kunstmatige intelligentie gedreven beslissingen kunnen nemen, met een gepersonaliseerde beleving.
IBM Cloud belangrijk
De aankondiging wordt gedaan nadat IBM een grote groei voor IBM Cloud gezien. IBM heeft het afgelopen jaar 17 miljard dollar van zijn omzet uit de cloudactiviteiten gehaald. Dat betekent een stijging van 24 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Cloud computing maakt nu 21 procent van de totale omzet van big blue uit, daar waar dat 10 jaar terug nog maar 10 procent was.
IBM focust zich in het leveren van die clouddiensten specifiek op het verwerken van data op bedrijfsniveau. IBM biedt bijvoorbeeld een geïntegreerde cloud-architectuur. “Zo krijgen klanten een scherp overzicht van hun data – ook van het soort data dat anders niet zou kunnen worden aangeboord”, zo laat het bedrijf in de aankondiging weten. “Bijkomend voordeel is dat heel wat diensten (denk aan blockchain, kunstmatige intelligentie en Internet of Things) via de cloud ontsloten worden voor klanten.”