Desktop Support Engineer – omgeving Purmerend

Implementeren en beheren van klantsystemen binnen het Deskhub  platform in het datacenter en het leveren van support op de diensten aan de klanten. Hier betreft het server gerelateerde producten.

Functiegroep       :  Support

_____________________________________________________________________

 

Plaats in de organisatie

Afdeling: Support

Rapporteert aan: Team lead Netwerk/Desktop Support

 

Hoofd werkzaamheden

  • Leveren van technische ondersteuning
  • Beheren en adviseren
  • Algemene werkzaamheden

 

Uitwerking hoofdwerkzaamheden

  • Leveren van technische ondersteuning
  • Bieden van telefonische technische ondersteuning. Dit gebeurt niet op locatie.
  • Supporten shared en dedicated hosted desktop omgevingen inclusief applicaties,
  • Escaleren
  • Maken van vertaalslag techniek naar klanten.
  • Troubleshooten van problemen.
  • Draaien van storingsdienst.
  • Beheren en adviseren
  • Server ondersteuning.
  • Intern en extern adviseren met betrekking tot technische vraagstukken.
  • Klantteam overleg
  • Monitoren / bewaken van diensten
  • Zorgdragen voor beveiligde omgeving
  • Documentatie en administratie
  • Algemene werkzaamheden
  • Inplannen eigen werk
  • Opleveren van diensten plus het controleren ervan / migreren

 

Bevoegdheden

 

De Desktop Support Engineer is bevoegd aanpassingen te maken op klantsystemen om desbetreffende klantgroep te bedienen.