Na het eerste kinderboek ‘Op avontuur in de Cloudwereld’ introduceert Digital Realty tijdens de Kinderboekenweek en Cybersecurity Awareness Maand het vervolgavontuur ‘Het datavirus in de Onderzeekabelwereld’.
Dit verhaal staat op een laagdrempelige manier stil bij het belang van cybersecurity en connectiviteit. Het boek heeft als voornaamste doel het creëren van bewustwording bij basisschoolleerlingen van zes tot twaalf jaar.
Het boek is kosteloos beschikbaar voor kinderen en basisscholen. Verzorgers en ouders die werkzaam zijn in de IT- en datacentersector maar ook leraren kunnen hierdoor spelenderwijs met kinderen in gesprek gaan over de onderwerpen in het verhaal.
Melissa Scholten, Sr. Communicatie Manager bij Digital Realty, moeder en initiatiefnemer: “Vanwege grote interesse en positieve reacties op het eerste boek, zijn we in dit vervolgverhaal dieper ingegaan op het internet, met name de wereld van onderzeekabels. We willen naast bewustwording over connectiviteit een positief en informatief beeld geven van glasvezelkabels en de technologie die daarachter schuilgaat. Het boek leert jonge lezers niet zomaar op elke link te klikken, en moedigt ouders aan hierover met ze gesprek in gesprek te gaan. Op deze manier willen we kinderen weerbaarder maken voor de online gevaren en hun interesse en nieuwsgierigheid te wekken voor de IT-sector. Daarom blijven we als bedrijf investeren in kennisdeling met de jeugd.”
Neem voor meer informatie contact op met Melissa Scholten via melissas@digitalrealty.com