Fujitsu World Tour 2017

Ter aanvulling op de gesprekken die we tijdens de Fujitsu World Tour 2017 in InnStyle in Maarssen met een viertal topmanagers mochten voeren, vinden onze lezers hier nog een impressie van het event. Op de demo-vloer was het thema ‘co-creatie’ vanzelfsprekend doorgetrokken en tastbaar gemaakt in presentaties van onder meer Intel, Microsoft, NetApp en Symantec.

 

 

Sfeerimpressie

Op de diverse stands waren live demonstraties van Fujitsu-oplossingen te zien rondom co-creatie. Deelnemers konden virtual reality ervaren in een Hybrid IT-hoek en liefhebbers van hardware konden hun hart ophalen met verschillende storage-oplossingen, zoals ‘Liquid Cooling’, een immersed servertechnologie waarin apparatuur wordt ondergedompeld in een door Fujitsu met 3M ontwikkelde koelvloeistof.

Op een informele startup-markt presenteerden de startups hun bedrijfsconcepten binnen de sectoren e-Health, e-Climate, Retail en Fintech met als doel mogelijke samenwerkingen te verkennen met matchende bedrijven. Later in de middag volgde de pitchwedstrijd de ‘Labs Battle’, waaraan Redgrasp, 24session, Argu, 2daysmood, Traintool, Trunkrs, Sust Analyse, Dialogue Trainer en ConnectedCare enthousiast deelnamen. Fujitsu en UtrechtInc traden daarbij op als ‘facilitator’.

Overall best startup-winnaar Trunkrs innoveert met een nieuwe bezorgdienst die ‘same day delivery’ mogelijk maakt, waardoor pakketjes op dezelfde dag tegen lage tarieven bezorgd kunnen worden. Startup 24Sessions won de prijs voor beste pitch en startup ConnectedCare die voor ‘Highest Co-Creation Potential’. Het event werd besloten met een aangeklede borrel die volop gelegenheid bood voor geanimeerde gesprekken tussen partners en (potentiële) klanten. «

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 4/5-2017]

Lees het artikel hier in PDF