CHIP: Copaco ‘The Next Era’ uiterst succesvol

Distributeur Copaco organiseerde op dinsdag 14 november 2017 voor de vierde keer haar kennis- en partnerevent voor het Nederlandse ICT-kanaal.

Op de agenda van het partnerevent van Copaco stonden de ontwikkelingen centraal waarbij alles en iedereen met elkaar wordt verbonden. Die trends veranderen de manier waarop we leven en werken en zorgen ervoor dat nieuwe inzichten, ideeën, initiatieven en samenwerkingsmogelijkheden in handbereik komen. Slimme oplossingen dus die bedrijven helpen naar een volgende fase.

Na de opening door Sofie van den Enk en CEO Iwan Kuijpers ging visionair Ruud Veltenaar op inspirerende en eigen wijze in op de toekomst van ICT en robotisering. Daarna belichte Business Director Harold Bax de business opportunities en ontwikkelingen binnen Copaco. Hij had ruim aandacht voor de cloud in het algemeen en binnen de 2tCloud-divisie van Copaco in het bijzonder. Dit onderwerp was ook terug te vinden op de beursvloer in de vorm van een Technical MeetUp en een Sales MeetUp met interessante 2tCloud-presentaties. Naast de presentaties op de beursvloer waren er ook diverse interessante breakout-sessies van onder andere Hikvision, HPE, Samsung, Dell EMC, Microsoft en Copaco Services.

The Next EraNieuw op het programma was de uitreiking van de eerste Copaco Innovation Award uitgereikt. Frank Lammers, bekend van de spotjes van supermarktketen Jumbo, overhandigde namens Copaco de oorkonde en bijbehorende prijs van 10.000 euro aan Dimo Systems dat de Xignal ontwikkelde. Deze slimme muizenval met IoT is een mooi voorbeeld van een praktische innovatieve toepassing.

The Next EraHet programma werd besloten met een optreden van de illusionist en arts Victor Mids die het publiek weer verbaasde met zijn onnavolgbare acts. Na diens optreden was het tijd voor de netwerkborrel waar de gasten geanimeerd met elkaar van gedachten wisselden over wat ze hadden gehoord en gezien en hoe ze samen met Copaco een volgende stap in de ontwikkeling van hun business kunnen nemen. Om zeven uur sloten de bars en kwam er een einde aan het event waar zowel bezoekers als Copaco zelf zeer tevreden op kunnen terugkijken.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 8-2017]

Lees het artikel hier in PDF