Fujitsu Forum laat zien hoe Fujitsu klanten helpt bij hun Digitale Transformatie

‘Human Centric Innovation – Driving Digital Transformation’ is het kernthema op het Fujitsu Forum 2016 dat vandaag, morgen en overmorgen plaatsvindt in Munchen. Er worden ruim 12.000 bezoekers vanuit de hele wereld verwacht en die gaan zien hoe Fujitsu samenwerkt met klanten en partners wereldwijd om gezamenlijk een digitaal gedreven toekomst te ontwikkelen, innovaties te versnellen door middel van ‘human-centric’ digitalisering en businessresultaten met toegevoegde waarde neer te zetten in alle sectoren van de industrie, van retail tot financiële instellingen en van logistiek tot en met de gezondheidszorg.

De digitale transformatie zorgt voor enorme veranderingen in de hele markt. Op het Fujitsu Forum wordt getoond hoe Fujitsu continue investeert in innoveert op belangrijke digitale thema’s zoals Cloud, IoT, AI (kunstmatige intelligentie) en Cybersecurity.

Een aantal belangrijke aankondigingen tijdens het forum zijn:
  • Recent onderzoek van Fujitsu bevestigt dat digitale disruptie inmiddels de nieuwe norm is: meer dan de helft (52%) van de ceo’s zegt dat digitale disruptie betekent dat hun organisaties in 2021 niet meer in hun huidige vorm zullen bestaan. Bijna alle respondenten (98%) gaf aan dat hun organisatie er al in meer of mindere mate mee te maken heeft of krijgt, 92% ziet in dat hun business moet veranderen om relevant te blijven in een digitale wereld, en 75% is van mening dat hun sector de komende vijf jaar radicaal zal veranderen.
  • De rollout van Fujitsu Cloud Service K5, een sleutele element van Fujitsu’s cloud enablement en digitale transformatiestrategie krijgt steeds meer momentum. Fujitsu blijft nieuwe K5 PaaS cloudservices voor de publieke en private sector uitrollen, en biedt klanten een steeds ruimere keuze om hun data regionaal of lokaal op te slaan en te voldoen aan de wettelijke eisen rondom de bescherming van gevoelige gegevens, terwijl ze tevens profiteren van nieuwe ‘fast IT’ en cloud technologieën.
  • Nieuw Cloud IoT Platform: het Fujitsu Cloud IoT Platform, ondersteund vanuit de Cloud Service K5, vereenvoudigt en versnelt het ontwerp, de uitrol en het beheer van stabiele, high-performance, op IoT-gebaseerde enterprise oplossingen. Het nieuwe platform elimineert de complexiteit van traditionele IoT projecten en zorgte ervoor dat bedrijfsinformatie uit divers bronnen eenvoudig toegankelijke wordt en kan integreren met alle lagen van de business en de business processen.
  • Vorming van een nieuwe Cybersecurity business unit in de EMEIA-regio om bedrijven te helpen om hun bestendigheid tegen cyberaaanvallen te versterken, als onderdeel van een nieuw, wereldwijd initiatief op het gebied van beveiliging. Fujitsu doet dat onder meer door te voorzien in continue systeem bewaking tegen iedere vorm van online dreiging of aanvallen.
  • Fujitsu legt meer focus op Fujitsu Artificial Intelligence (AI) oplossingen, waaronder een nieuwe oplossing in de gezondheidszorg die het besluitvormingsproces in klinieken moet verbeteren. Inmiddels is in Spanje een pilot project naar volle tevredenheid afgerond, zo dat de onderliggende technologie de basis wordt voor een nieuwe ‘gezondheids-API’ die kan draaien in de Fujitsu cloud of lokaal in een on-premise cluster of private cloud.

Meer informatie: www.fujitsu.com