Iedereen heeft last van de schaarste aan expertise in de IT-sector. De materie wordt complexer en er wordt meer gevraagd door gebruikers en externe partijen als het gaat om IT-infrastructuur, digitale transformatie en innovatie. IT-experts zoals architecten, engineers en consultants zijn beperkt beschikbaar en voor veel bedrijven en organisaties kostenintensief om zelf in huis te hebben. Dit leidt tot een kennishiaat bij eindklanten, maar ook bij IT-dienstverleners. Deze ontwikkelingen zie ik al geruime tijd en de vraag naar support en management van systemen en netwerken neemt alleen maar toe.
Hoe begroot je de kosten als CTO of CFO? Met welke facetten moet je rekening houden als zich met regelmaat nieuwe technologieën aandienen? Met deze inzichten en vraagstellingen in gedachten vertel ik u graag iets meer over het antwoord van Ingram Micro op deze behoefte in de markt.
Wereldwijd zien we een nieuwe manier van consumeren, ik heb het regelmatig over ‘new models of consumization’. De behoefte aan IT-middelen is namelijk veranderlijk en de mogelijkheden om hierin te voorzien zijn nauwelijks bij te houden. De eindklant zal steeds minder vaak om een specifieke technische oplossing vragen of zelfs een bepaald merk of product in gedachten hebben. Belangrijke criteria voor hem zijn de waarde van de oplossing en de ‘pay-as-you-use’ prijs per maand. Binnen het consumptiemodel kunt u alles wat u nodig hebt om te voorzien in IT-behoeften vooraf begroten. Ingram Micro biedt hierin een flexibel en ruim aanbod en heeft als doel om het portfolio van resellers aan te vullen, zodat eindklanten zo goed mogelijk worden bediend. In dit traject kunnen we samen met onze partners onafhankelijk adviseren over de route naar bijvoorbeeld de beste IT-infrastructuur en de bijbehorende 24/7 support (we hebben eigen NOC’s), onderhoud, trainingen, enzovoort. Deze flexibele en schaalbare expertise voegen wij graag toe met als voordeel dat u altijd up-to-date bent en de kosten voorspelbaar zijn met het ‘pay-as-you-use’ consumptiemodel. We kunnen helpen bij een upgrade, maar ook bij een downgrade als u die flexibiliteit binnen uw organisatie nodig hebt.
Een ander facet dat bij ons centraal staat, is de journey die onze partners en eindklanten ervaren. We hebben workshops beschikbaar voor onze partners om hen te ondersteunen in hun groei naar een volgend niveau. Denk aan een ‘how to sell’- of cybersecurity-workshop om zo eindklanten een compleet aanbod te kunnen doen. Dat kan bestaan uit de benodigde hard- en software, cloud diensten, maar ook juist managed services zoals managed networking, maintenance, break fix, configuratie, consultancy en training. Dit portfolio bieden wij aan in Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Ik ben ervan overtuigd dat we met het gehele kanaal nog sneller moeten werken aan de transformatie naar het as-a-service-tijdperk. En dan heb ik het niet alleen over managed diensten, maar over complete oplossingen die worden verkocht door de waarde die ze toevoegen voor de klantorganisatie en de eindgebruikers. Hierbij praten we niet meer over techniek, maar over hoe dit u als organisatie en als gebruiker verder brengt.
Ik wil graag met u aan tafel om te kijken hoe we ook u kunnen helpen naar de volgende fase!